Po aktualizacjach gry lub sterowników często można
spotkać się z błędami, które uniemożliwiają nam odpalenie programów.
Przykładowe zdjęcia, jak taki błąd może wyglądać:
Żeby usunąć błąd należy po prostu zainstalować Visual
C++ Redist, które pobierzecie tutaj.
Zależnie od nazwy zepsutego pliku będą potrzebne inne redisty:
·
“80” –> visual c++ redist 2005
·
“90” –> visual c++ redist 2008
·
“100” –> visual c++ redist 2010
·
“110” –> visual c++ redist 2012
·
“120” –> visual c++ redist 2013
·
“140” –> visual c++ redist 2015
Natomiast jeżeli sama instalacja nie pomoże, i pokaże nam się taki błąd:
to będzie trzeba naprawić większą ilość plików.
Na początku należy określić z jakim systemem mamy do
czynienia, czy jest to system 32 (x86) bitowy czy 64 bitowy. Żeby
to sprawdzić należy wejść w Panel sterowania\System i
zabezpieczenia\System
Gdy już znamy system, to uruchamiamy niedziałający
program i po wyświetleniu komunikatu o błędzie go nie zamykamy.
Następnie należy pobrać program Process Explorer –
pobierze nam się zapakowany plik, wystarczy go otworzyć (oczywiście jeżeli
posiadamy program typu winrar) i uruchomić aplikację z rozszerzeniem .exe.
Wyświetli nam się program, w którym wyszukujemy, na liście po lewej, proces i
klikamy PPM opcję Properties…
Następnie należy skopiować lub zapisać ścieżkę pliku i
ilość bitów Path i Image.
Następnie trzeba pobrać program Dependency
Walker 2.2 zależnie od ilości bitów naszego programu.
Dla 32 bitowego programu pobieramy wersję x86, a dla 64 bitowego programu x64.
Po otworzeniu programu wchodzimy w zakładkę View i
zaznaczamy Full Paths (jeżeli jest już zaznaczone nic nie
robimy). A następnie wchodzimy w zakładkę File i wybieramy Open… i
wyszukujemy pliku z błędem w tym wypadku to będzie TS4_x64.exe.
Dajemy otwórz i wyświetli nam się komunikat o błędzie,
który ignorujemy. To co teraz musimy zrobić to wyszukać w tabeli na dole
wszystkie wartości CPU, które są podświetlone na czerwono.
Następnie musimy wyszukać ścieżkę, gdzie dane pliki
się znajdują i je przenieść lub usunąć. W tym wypadku wadliwy plik znajduje
się c:\windows\system32\DWMAPI.DLL.
Jeżeli nasza aplikacja jest 32bitowa, to zepsuty plik
nie znajduje się w system32, a w syswow64 – więc jeżeli nie znajdziemy go w
jednym folderze warto sprawdzić również w drugim. Folder znajdziemy po tej
ścieżce: c:\windows\syswow64. Teraz, kiedy usunęliśmy już
wadliwe pliki można spokojnie zainstalować Visual C++ Redist zgodnie
z informacjami na początku instrukcji.
Jeżeli błąd w dalszym
ciągu będzie się pojawiał, to należy cały proces powtórzyć, możliwe, że
uszkodzone pliki znajdują się również w innych programach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz